Privatpaket kontakta oss


Namnlös 2
Vår målsättning är såklart att vår tjänst ska vara så enkel att det inte uppstår några frågor. Men när frågan väl är framme finns vi här för att svara på dina funderingar.
 
Börja med att se om svaret på din fråga eller fundering redan finns i vårt forum Frågor och svar.
Här kan du också ställa öppna generella frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer.

 
fragor och svarFrågor och svar ->
 
 
Gäller din fråga en specifik frakt eller betalning?
Kontakta oss då via e-post. Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan så återkommer vi till dig snarast möjligt.
Börja med att välja ett ämne som närmast passar din fråga. Löser inte vårt svar din fråga så fortsätter du bara att fylla i formuläret och skickar frågan till oss. Finns det inget ämne som passar din fråga väljer du ”övriga ärenden”

Vi vill påminna om att har du beställt varor ifrån ett annat företag såsom postorder ber vi er kontakta ert orderföretag direkt istället.


Vår support arbetar helgfria vardagar mellan 08.30-17.00.

Namn: *
E-postadress: *
Ämne: *
Telefon:
Kolli-ID/ Order-ID:

Om din fråga gäller en sändning, fyll i ditt paket- eller ordernummer
Din fråga eller din synpunkt: *


Hur bokar jag frakt på privatpaket.se?

 Tillbaka till formuläret

 

  • När du ska boka och betala frakt via www.privatpaket.se går du in på hemsidan och klickar på skicka i vänster menyrad.

  •  

  • Du fyller i paketets längd, bredd, höjd och vikt och ett pris beräknas för din frakt.

  •  

  • Därefter fyller du i avsändarens uppgifter och mottagarens uppgifter och klickar på fortsätt.

  •  

  • Nu kommer du in i varukorgen där du kan välja att ändra ordern på orderraden genom att klicka på bakåtpilen under ”ändra” längst till höger.

     

    Du kan också välja att lägga till fler fraktbokningar.

     

    Om du är nöjd går du vidare genom att klicka på betala.

  •  

  • Välj på vilket sätt du vill betala din frakt.

     

    Du kan välja att betala via kort (Visa, Mastercard eller Eurocard) eller så väljer du att betala via direktbetalningar (SEB, Handelsbanken, Swedbank eller Nordea). Då loggas du in på din internetbank där du får godkänna att beloppet för frakten dras från ditt konto.

  •  

  • Efter godkänd betalning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress med en länk till din paketlapp och kvittens som du skriver ut på en skrivare och tar med till ett DB Schenker Privpak ombud. Kvittensen ska signeras av ombudet vid inlämning.